In veel gezinnen is de keukentafel de ideale plek om even de dag te bespreken. Wat daar wordt gezegd blijkt enorm belangrijk, zeker als je als ondernemer je kind enthousiast wil maken voor het ondernemerschap.

Mira Bloemen-Bekx bekeek in haar proefschrift hoe groot de impact van dat soort gesprekken is en wat je dan het beste kunt zeggen. De uitkomst was een subtiele balans tussen binding met het bedrijf creëren en kinderen genoeg vrije keuze geven. Enthousiasmeren, informeren – bijvoorbeeld door ze een dagje mee te nemen naar een klant, of de familiegeschiedenis te delen, te bespreken hoe leuk een dag was – maar dan wel: zonder over de positie van het kind te beginnen.

Audio: De invloed van ondernemende ouders op hun kinderen

In deze audio hoor je onderzoeker Mira Bloemen-Bekx van hogeschool Windesheim.

Following in parental footsteps? The influence of gender and learning experiences on entrepreneurial intentions

Bron: bnr.nl

 

------
Abonneer u op onze gratis digitale nieuwsbrief en u ontvangt wekelijks een overzicht van relevante ontwikkelingen rond ouderschapskennis en –ondersteuning

LAAT EEN REACTIE ACHTER