Sinds de uitbraak van de coronapandemie biedt de Oudertelefoon een luisterend oor voor ouders en opvoeders. Nieuw is dat ouders voortaan door te schreeuwen ook hun frustratie kunnen uiten.

Al sinds de start kunnen bellers rekenen op een ondersteunend gesprek met een vrijwilliger. Aanvullend biedt de Oudertelefoon bellers nu de optie om heel hard in de hoorn te schreeuwen, met metalmuziek aan de andere kant van de lijn. ‘Omdat je als ouder soms helemaal geen zin hebt om te praten, maar gewoon even frustratie wil uiten’, schrijft de organisatie.

Het nummer is sinds maart 2020 te bellen voor vragen, onzekerheden en problemen over opvoeden. Oprichter en directeur Rolien Sandelowsky zegt dat veel ouders dat doen, met herkenbare problemen. “De spanning loopt hoog op thuis, je bent niet altijd de opvoeder die je zou willen zijn. Daar kun je met ons over praten, maar we merkten ook dat een heleboel ouders niet verlangen naar een dialoog, maar zich vooral even willen uiten. Daarom hebben we de schreeuwfunctie toegevoegd.”

Zie ook het stukje van Paulien Cornelisse op 4 februari in De Volkskrant

Bellers die geen vragen hebben of willen schreeuwen, kunnen ook een derde optie kiezen: de Oudertelefoon biedt sinds kort ook telefonisch rustgevende meditaties aan

nos.nl

 

 

 

------
Abonneer u op onze gratis digitale nieuwsbrief en u ontvangt wekelijks een overzicht van relevante ontwikkelingen rond ouderschapskennis en –ondersteuning

LAAT EEN REACTIE ACHTER