De NIX18-campagne maakt ouders bewust van hun invloed op het rook- en drinkgedrag van hun kind. Het blad ‘Help een puber’ maakt ouders op een aantrekkelijke manier wijzer over de achtergrond en het waarom van NIX18.

De campagne NIX18 is een initiatief van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport en een groot aantal partners. Doel van de campagne is het versterken van de sociale norm ‘niet drinken en roken tot je 18e‘. De campagne richt zich op de hele samenleving, maar in het bijzonder op de omgeving van jongeren. Iedereen zou het normaal moeten gaan vinden als jongeren tot hun 18e niet roken of drinken.

Inhoud

Het NIX-blad Help een puber is in samenwerking met het populair wetenschappelijk tijdschrift Quest tot stand gekomen. En geschikt om te gebruiken in communicatie met ouders, bijvoorbeeld tijdens ouderavonden. In de nieuwe editie, getiteld ‘Help een puber’, onder meer aandacht voor de laatste inzichten op het gebied van schadelijkheid, een Puberhandleiding en tips en tricks om op een goede manier het gesprek aan te gaan en regels te stellen, ook in moeilijke situaties.

Download of bestellen

Pdf-bestand Help een puber >

Bestel een bundel (50 stuks ad € 2,50) >

Bron: nix18.nl

------
Abonneer u op onze gratis digitale nieuwsbrief en u ontvangt wekelijks een overzicht van relevante ontwikkelingen rond ouderschapskennis en –ondersteuning

LAAT EEN REACTIE ACHTER