ouderschapskennis benutten

De BOSK werkt momenteel aan het opstellen van twee onderzoeksagenda’s waarbij ouders gevraagd worden om input te leveren. Het gaat om een onderzoeksagenda voor de kinderrevalidatie en een onderzoeksagenda voor kinderen met een ernstig meervoudige beperking.

Ouders hebben tot nog toe minimale inbreng in wetenschappelijk onderzoek. Voor de kinderrevalidatie en voor kinderen met een ernstig meervoudige beperking (EMB) gaat de BOSK nu  op basis van de ideeën van ouders zelf een top 10 van de belangrijkste onderwerpen voor onderzoek maken. De reactietermijn loopt tot 22 januari.

Oproep

De oproep aan ouders luidt als volgt:

Laat je stem horen en bepaal wat wetenschappers onderzoeken! Heb je een kind met een lichamelijke of meervoudige handicap en heb je dringende vragen? Wil jij weten welke therapie het beste werkt en wat jij als ouder kunt doen? Wil jij bepalen waar Nederlandse wetenschappers onderzoek naar gaan doen? Laat dan je nu stem horen!

Wordt jouw kind behandeld in de kinderrevalidatie? Help dan mee met de Onderzoeksagenda Kinderrevalidatie. Je kunt hier (http://ow.ly/gcOL30hoFjQ) je stem uitbrengen op de vragen die volgens jou in de Top 10 moeten komen.

Heb jij een kind met ernstig meervoudige beperkingen (EMB)? Help dan mee met de Onderzoeksagenda EMB. Je kunt hier (http://ow.ly/ximE30hoFnw) vragen aanleveren waarop wij als ouders over een paar maanden kunnen stemmen.

Wil je meer informatie over de onderzoeksagenda’s, kijk dan hier (http://ow.ly/F7AA30hoFuc).

Initiatiefnemers

De Onderzoeksagenda’s worden ontwikkeld door BOSK en OuderInzicht, met inhoudelijke ondersteuning van het Kenniscentrum Revalidatiegeneeskunde Utrecht en het EMB Research Centre van de RUG en financiële ondersteuning van het Revalidatiefonds en het Fonds Verstandelijk Gehandicapten.

Ga voor meer informatie naar de website van de BOSK.

 

------
Abonneer u op onze gratis digitale nieuwsbrief en u ontvangt wekelijks een overzicht van relevante ontwikkelingen rond ouderschapskennis en –ondersteuning

1 REACTIE

LAAT EEN REACTIE ACHTER