
Alliantie Alcoholbeleid Nederland (AAN) is de campagne ‘Zien drinken doet drinken’ gestart. Daarmee wil de organisatie bewustwording creëren dat alcoholgebruik in het bijzijn van kinderen niet verstandig is. Kinderen leren de effecten van alcohol al kennen op jonge leeftijd.
Des te vaker kinderen ouders zien drinken, des te jonger ze zelf willen gaan drinken, zo blijkt uit een onderzoek van het Trimbos-instituut. Al vanaf hun tweede jaar hebben kinderen een beeld van hoe hun ouders met alcohol omgaan. Het voorbeeldgedrag van ouders doet er dus toe! Dat geldt voor zowel jonge als oudere kinderen. Door geen alcohol te drinken in het bijzijn van kinderen en jongeren, wordt de kans kleiner dat ze (al jong) gaan drinken. En hoe later jongeren gaan drinken, des te beter.
Abonneer u op onze gratis digitale nieuwsbrief en u ontvangt wekelijks een overzicht van relevante ontwikkelingen rond ouderschapskennis en –ondersteuning
[…] ook: Campagne vestigt aandacht op alcoholgebruik in bijzijn van kinderen Zes professionals over dilemma’s rond alcohol in het gezin Kaartspel helpt ouders en pubers […]
[…] Campagne vestigt aandacht op alcoholgebruik in bijzijn van kinderen […]