Animatiefilmpje over dialoogtafelmethodiek

Samenwerken met ouders en jongeren is één van de kernpunten in de werkwijze van Academische Werkplaats Transformatie Jeugd. In het kader van het dialoogtafelproject hebben de betrokken jongeren samen met de onderzoekers een animatiefilmpje gemaakt.

Academische Werkplaatsen Transformatie Jeugd verbinden met een kennisinfrastructuur de werelden van praktijk, beleid, onderzoek en onderwijs, met structurele inbreng van ouders en jongeren. Deze partijen organiseren zich regionaal in een kennisinfrastructuur. Zo brengen academische werkplaatsen kennis samen die nodig is voor de aanpak van regionale vraagstukken van beleid en praktijk bij de transformatie in de jeugdsector. Het programma Academische Werkplaatsen Transformatie Jeugd bouwt voort op de kennis en ervaring die is opgedaan binnen het programma Academische Werkplaatsen Jeugd.

Animatiefilmpje

Het animatiefilmpje toont ouders en jongeren op een visuele manier wat het dialoogtafelgesprek inhoudt en wat het kan opleveren voor de deelnemende gezinnen. Een belangrijke kernboodschap: ‘Help je ook mee de zorg te verbeteren? Dat kan door het vertellen in een dialoogtafel wat je van de zorg vindt en wat er beter kan!’

Klik hier voor het filmpje.

Dialoogtafelmethodiek

De jongeren waren actief betrokken bij elke stap in het creatieproces, van het meedenken over een script tot voegen van geluid en voiceover toe. Het filmpje is een mooie aanvulling op de al beschikbare voorlichtingsmaterialen en wordt onderdeel van de uitgebreide handleiding van de Dialoogtafelmethodiek.

Academische Werkplaatsen Transformatie Jeugd

Voor het programma Academische Werkplaatsen Transformatie Jeugd zijn 2 informatieve flyers gemaakt. Een flyer over het programma zelf én een flyer over de 12 academische werkplaatsen. Klik hier voor meer informatie.

------
Abonneer u op onze gratis digitale nieuwsbrief en u ontvangt wekelijks een overzicht van relevante ontwikkelingen rond ouderschapskennis en –ondersteuning

LAAT EEN REACTIE ACHTER